רה"מ לפיד נפגש עם מלך ירדן עבדאללה: "דנו בשיפור הקשרים"

שלמה ריזל No Comments on רה"מ לפיד נפגש עם מלך ירדן עבדאללה: "דנו בשיפור הקשרים"

לשכת רה"מ: "הפגישה הייתה חמה וארוכה". בירדן דיווח כי השניים דנו על הצורך לייצר אופק מדיני כדי להשיג "שלום צודק, מקיף ומתמשך על בסיס פתרון שתי המדינות", ועל חיזוק הביטחון, היציבות והפיתוח האזורי

צילום: חיים צח/ לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) עם מלך ירדן עבדאללה השני, שהזמינו לארמונו בעמאן. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הפגישה הייתה חמה וארוכה וכללה ארוחת צהריים משותפת של המלך, ראש הממשלה לפיד והמשלחות".

על פי ההודעה, בפגישתם דנו המנהיגים בהזדמנויות הרבות לתכנים נוספים בהסכם השלום, לשיפור הקשר ארוך השנים בין העמים ולחיזוק האינטרסים המשותפים בין המדינות.

צילום: חיים צח/ לע"מ

חיים צח/ לע"מ

עוד נמסר, כי המנהיגים הדגישו בפגישתם את חשיבות הקשר האישי הקרוב וההערכה ההדדית ביניהם, כנדבך חשוב לשימור היציבות האזורית ולהצגת הישגים ממשיים לשני העמים ולאזור כולו.

בפגישה נדון ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ובאזור, באפשרויות ובהזדמנויות שביקור זה הביא עימו – כולל בכל הקשור לארכיטקטורה אזורית.

צילום: חיים צח/ לע"מ

חיים צח/ לע"מ

עוד דנו המנהיגים בהאצת פרוייקטים בילטראליים שונים: קידום שער הירדן, הקמת המתקנים הסולאריים בירדן וההתפלה בישראל, תיירות משותפת במפרץ אילת-עקבה, ביטחון מזון, חקלאות וקשרי תחבורה. ראש הממשלה והמלך הנחו את צוותיהם לכוון גם לפרויקטים גדולים ולהתקדם במהירות.

בתום פגישתם, הודה ראש הממשלה למלך על קבלת הפנים והאירוח החם. המנהיגים סיכמו להמשיך בהעמקת הקשר ובשיח בין המדינות והעמים.

בירדן דיווח, כי השניים דנו על הצורך לייצר אופק מדיני כדי להשיג "שלום צודק, מקיף ומתמשך על בסיס פתרון שתי המדינות", ועל חיזוק הביטחון, היציבות והפיתוח האזורי. הירדנים הדגישו כי כל אלה "חייבים לכלול את הפלסטינים".



0 תגובות